Wat is de dienst OV Reizen?
De dienst OV Reizen maakt het mogelijk om via de MultiTankcard app op uw smartphone te reizen met het openbaar vervoer.
Waar wordt de e-ticket geaccepteerd?
Zowel in de bus, metro en tram als bij de toegangspoortjes op de stations voor de trein.
Met welke vervoerder kan ik OV Reizen?
Alleen bij Qbuzz Drechtsteden is het nog niet mogelijk een e-ticket te kopen.
Hoe boek ik een reis via de MultiTankcard app?
Open de app en swipe naar OV Reizen. Voer de reis in (van- en naar adres). U krijgt verschillende reis opties te zien in het scherm. Vergelijk en selecteer de beste optie en koop direct het ticket in de app.
Waarom moet ik mijn naam invullen?
De e-ticket is persoonsgebonden.
Kan ik een retour reis boeken?
Nee, het is alleen mogelijk een enkele reis te boeken.
Kan ik reizen met korting?
Nee, het is niet mogelijk om met kortingsproducten of abonnementen te reizen.
Kan ik 1e klas reizen met de e-ticket?
Nee, het is niet mogelijk 1e klas te reizen met een e-ticket.
Is de e-ticket je vervoersbewijs?
Ja, de e-ticket is je vervoersbewijs waarmee u direct kunt reizen met je smartphone. U kunt uw e-ticket laten zien aan een conducteur of chauffeur voor controle. Per vervoerder ontvangt u 1 e-ticket.
Hoe lang is mijn ticket geldig?
Hoe check ik in met een e-ticket?
Hoe weet ik dat mijn e-ticket geldig is?
Check de achtergrond kleur van het e-ticket:
Waarom blijft de e-ticket groen als ik deze gebruikt heb?
De ticket blijft tot de volgende ochtend 4.00 uur groen. Ondanks dat de ticket groen is kunt u er niet meer mee reizen wanneer de reis al gemaakt is.
Ontvang ik een e-mail ter bevestiging?
Ja, u ontvangt een e-mail ter bevestiging van de geboekte reis. De email is afkomstig van Tranzer. In deze e-mail wordt ook het ticket-ID vermeld.
Waar staat mijn ticket-id?
In de e-mail ter bevestiging van de geboekte reis wordt ook het ticket-id vermeld.
Hoe en wanneer kan ik mijn geld terugvragen?
Als u geen gebruik heeft kunnen maken van het e-ticket (bijvoorbeeld door een staking) of als u vertraging heeft gehad, kun u uw geld terugvragen.
In de e-mail die u heeft ontvangen ter bevestiging van je reis staat een link. Vul het formulier in en vermeld het ticket-ID. Geef de reden op waarom u geen gebruik heeft kunnen maken van het e-ticket. De desbetreffende vervoerder neemt uw verzoek in behandeling.
Neem (indien nodig) contact op met de klantenservice van de vervoerder waar het e-ticket is gekocht.
Ik heb een reis geboekt, maar wil er geen gebruik van maken. Krijg ik mijn geld terug?
Nee, dit is niet mogelijk.
Hoe ziet een e-ticket eruit?
De e-ticket heeft 2 kanten. Als u op de e-ticket klikt switch de ticket van de voor- naar de achterkant en weer terug.
Waarom staat er Digital OV Ticket in mijn transactie overzicht?
De geboekte reis staat vermeld in het transactie overzicht onder Digital OV Ticket. Wij gaan dit aanpassen naar de benaming OV Reizen.
Als u op de tekst Digital OV Ticket klikt ziet u de gegevens van de gemaakte reis. Het betreft de basisgegevens: Digital OV Ticket, datum, bedrag en uw pasnummer. Er staan nog geen vertrek- en bestemmingsgegevens van de reis. Wij werken aan de optie om deze gegevens ook te tonen.
Ik kan geen reis boeken. Waarom niet?
Mogelijk staat de dienst ‘OV Reizen’ niet aan op uw pas. Neem hierover contact op met uw wagenparkbeheerder.